Scenariusz zajęć ruchowych metodą Weroniki Sherborne
Irena Mrówka, dyrektor Gminnego Przedszkola w Tworogu
Temat: Co potrafi nasze ciało? - poznawanie możliwości naszego ciała w zajęciach ruchowych
Cele:- poznawanie swojego ciała,
- nazywanie poszczególnych części ciała,
- wyczuwanie ciała oraz jego poszczególnych części,
- wspomaganie rozwoju dziecka,
- nabywanie pewności siebie,
- nabywanie poczucia zaufania do partnera.
Pomoce: magnetofon, dowolna muzyka relaksacyjna, materace, ławeczki.
Przebieg:Część wstępna
- Zabawa ruchowa w kole.
Dzieci ustawione w kole jedno za drugim wykonują następujące ćwiczenia: - marsz po kole: wolny - średni - szybki,
- marsz z wysoko uniesionymi kolanami,
- marsz cichy - głośny,
- bieg na palcach, całych stopach,
- bieg głośny - cichy,
- na koniec dowolny bieg po całej sali,
- zabawa integracyjna.
- Dzieci stoją w rozsypce. Do dowolnej muzyki relaksującej pokazują części ciała wskazane przez nauczyciela oraz nazywają je. Nauczyciel mówi:
Do góry ręce daj