Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

 

Program wychowania fizycznego, I etap edukacyjny –nauczanie zintegrowane

 

Cele:

 

  1. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb niezbędnych dla wszechstronnego rozwoju fizycznego i zdrowia
  2. Wyrabianie i utrwalanie nawyków zdrowotno-higienicznych związanych z higieną osobistą i otoczenia oraz hartowaniem i uprawianiem ruchu na świeżym powietrzu
  3. Rozwijanie podstawowych cech motorycznych: szybkości, siły, skoczności, wytrzymałości, zwinności i gibkości
  4. Zapoznanie z podstawowymi zasadami, regułami i przepisami dotyczącymi gier zespołowych, wdrażanie do różnorodnych form aktywności ruchowej, a szczególnie sportowo-rekreacyjnych
  5. Wyrabianie nawyku czynnego wypoczynku
  6. Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uświadomienie znaczenia przyjmowania prawidłowej postawy ciała
  7. Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych

 

Zadania szkoły:

 

  1. Przekazywanie uczniom wiedzy służącej rozpoznawaniu i zaspokojeniu potrzebnych elementów dla wszechstronnego rozwoju fizycznego i zdrowia
  2. Rozbudzanie zainteresowań uczniów różnymi formami aktywności ruchowej
  3. Organizowanie warunków służących wyrobieniu i utrwaleniu nawyków zdrowotno-higienicznych
  4. Organizowanie codziennie zajęć ruchowych w ramach nauczania zintegrowanego w wymiarze minimum 30 minut
  5. Organizowanie i udział w imprezach o charakterze sportowo–rekreacyjnym
  6. Umożliwienie uczniom klas młodszych pełnego wykorzystania zaplecza technicznego szkoły związanego z wychowaniem fizycznym
  7. Prowadzenie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu wad postawy. Organizowanie zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci z wadami
  8. Zapewnienie nauczycielowi nauczania zintegrowanego dostępu do literatury i czasopism z zakresu wychowania fizycznego

 

 

CELE ETAPOWE

TREŚCI

KLASY

I

II

III

Budzenie zainteresowań i kształtowanie właściwej postawy do kultury fizycznej

Współdziałanie z innymi

Budowa własnego ciała

+

+

+

Zdrowie i prawidłowy rozwój najważniejszą wartością w życiu człowieka

+

+

+

Znaczenie zabaw, sportów i ćwiczeń fizycznych dla zdrowia i prawidłowego rozwoju organizmu człowieka

+

+

+

Właściwe korzystanie z pomieszczeń, przyborów
i urządzeń do wychowania fizycznego

+

+

+

Właściwe zachowanie i kontrolowanie własnych emocji w czasie wspólnych zabaw i gier ruchowych

+

+

+

Współdziałanie z innymi w czasie wspólnych zabaw, gier i wycieczek

+

+

+

Udzielanie pomocy koleżankom i kolegom w czasie zabaw i gier, a także w sytuacjach trudnych i zagrażających zdrowiu

+

+

+

Uczestniczenie w zawodach, turniejach i rozgrywkach sportowych organizowanych przez szkołę oraz pomaganie przy ich organizowaniu

+

+

+

OSIĄGNIĘCIA

 

Uczeń:

 

  • rozumie związek ruchu ze zdrowiem i prawidłowym rozwojem organizmu człowieka,
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie wspólnych ćwiczeń i zabaw,