Program wychowania fizycznego, I etap edukacyjny –nauczanie zintegrowane
Cele:
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb niezbędnych dla wszechstronnego rozwoju fizycznego i zdrowia
- Wyrabianie i utrwalanie nawyków zdrowotno-higienicznych związanych z higieną osobistą i otoczenia oraz hartowaniem i uprawianiem ruchu na świeżym powietrzu
- Rozwijanie podstawowych cech motorycznych: szybkości, siły, skoczności, wytrzymałości, zwinności i gibkości
- Zapoznanie z podstawowymi zasadami, regułami i przepisami dotyczącymi gier zespołowych, wdrażanie do różnorodnych form aktywności ruchowej, a szczególnie sportowo-rekreacyjnych
- Wyrabianie nawyku czynnego wypoczynku
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uświadomienie znaczenia przyjmowania prawidłowej postawy ciała
- Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych
Zadania szkoły:
- Przekazywanie uczniom wiedzy służącej rozpoznawaniu i zaspokojeniu potrzebnych elementów dla wszechstronnego rozwoju fizycznego i zdrowia
- Rozbudzanie zainteresowań uczniów różnymi formami aktywności ruchowej
- Organizowanie warunków służących wyrobieniu i utrwaleniu nawyków zdrowotno-higienicznych
- Organizowanie codziennie zajęć ruchowych w ramach nauczania zintegrowanego w wymiarze minimum 30 minut
- Organizowanie i udział w imprezach o charakterze sportowo–rekreacyjnym
- Umożliwienie uczniom klas młodszych pełnego wykorzystania zaplecza technicznego szkoły związanego z wychowaniem fizycznym
- Prowadzenie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu wad postawy. Organizowanie zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci z wadami
- Zapewnienie nauczycielowi nauczania zintegrowanego dostępu do literatury i czasopism z zakresu wychowania fizycznego
|
CELE ETAPOWE |
TREŚCI |
KLASY |
||
|
I |
II |
III |
||
|
Budzenie zainteresowań i kształtowanie właściwej postawy do kultury fizycznej Współdziałanie z innymi |
Budowa własnego ciała |
+ |
+ |
+ |
|
Zdrowie i prawidłowy rozwój najważniejszą wartością w życiu człowieka |
+ |
+ |
+ |
|
|
Znaczenie zabaw, sportów i ćwiczeń fizycznych dla zdrowia i prawidłowego rozwoju organizmu człowieka |
+ |
+ |
+ |
|
|
Właściwe korzystanie z pomieszczeń, przyborów |
+ |
+ |
+ |
|
|
Właściwe zachowanie i kontrolowanie własnych emocji w czasie wspólnych zabaw i gier ruchowych |
+ |
+ |
+ |
|
|
Współdziałanie z innymi w czasie wspólnych zabaw, gier i wycieczek |
+ |
+ |
+ |
|
|
Udzielanie pomocy koleżankom i kolegom w czasie zabaw i gier, a także w sytuacjach trudnych i zagrażających zdrowiu |
+ |
+ |
+ |
|
|
Uczestniczenie w zawodach, turniejach i rozgrywkach sportowych organizowanych przez szkołę oraz pomaganie przy ich organizowaniu |
+ |
+ |
+ |
|
|
OSIĄGNIĘCIA
Uczeń:
| ||||


