Miesięczne plany wychowawczo-dydaktyczne. Maj
PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY
NA MIESIĄC MAJ DLA GR. 6-LATKÓW
PRACA ŁĄCZY DOROSŁYCH I DZIECI - ZAWODY NASZYCH RODZICÓW
Praca zawodowa rodziców - dłuższe wypowiedzi dzieci na podstawie własnych wiadomości i ilustracji
- Dzieci potrafią wypowiadać się w sposób komunikatywny, całymi zdaniami
- Rozwiązują zagadki o różnych zawodach (sprzedawczyni, lekarz, murarz, malarz)
- Potrafią wyszukać wśród obrazków zawody, o których była mowa w zagadkach
- Charakteryzują wybrane zawody i potrzebne do nich narzędzia
Słuchanie wiersza M. Buczkówny "O czym chłopcy rozmawiali"
- Dzieci potrafią wypowiadać się na temat ulubionych zawodów, snują plany, kim chcieliby zostać w przyszłości i dlaczego
- Znają charakterystyczne cechy niektórych zawodów
Przedstawienie środkami plastycznymi "Dom, w którym chciałbym zamieszkać"
- Dzieci potrafią pięknie wypowiadać się na temat domu swoich marzeń
- Potrafią scharakteryzować różnorodne domy (dom na wsi, wieżowiec, blok, pałac)
- Znają pojęcie "architekt" i potrafią je wyjaśnić
- Estetycznie wykonują prace plastyczne z wykorzystaniem różnych technik do wyboru
Rozwiązujemy zadania - zabawa dydaktyczne
- Dzieci znają znaczenie znaków dodawania i odejmowania
- Odczytują zapisy matematyczne
- Samodzielnie układają zapisy matematyczne
- Układają zadania z treścią z pomocą obrazków
Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego "O co dbają dyżurni"
- Dzieci czytają teksty pod obrazkami
- Znają obowiązki dyżurnych oraz zasadę przyznawania punktów na naszej tablicy dyżurów
- Wiedzą, że dyżury to zaczątki przyszłej odpowiedzialności w pracy
Zabawy muzyczne pod hasłem "Zawody rodziców"
- Dzieci ilustrują ruchem muzykę (CD zbiór własny KLANZA)
- Znają układy tańców i zabaw muzyczno-ruchowych z pedagogiki zabawy
- Są radosne podczas zabaw przy muzyce
Wycieczka do Biblioteki Publiczne w Rydzynie (piątek 6 kwietnia - godz. 11.00)
- Dzieci znają zasoby biblioteki oraz panie tam pracujące
- Prawidłowo zachowują się w miejscu publicznym
- Potrafią określić, jaka bajka podoba im się najbardziej i dlaczego
- Z zaciekawieniem oglądają księgozbiór czytelni
Słuchanie wiersza W. Scisłowskiego "Drukarz"
- Dzieci znają pojęcia związane z powstaniem książki: autor, grafik, fotograf, wydawca, drukarz, księgarnia
- Odczytują wyrazy i zdania, i wyjaśniają ich znaczenie
- Omawiają samodzielnie drogę książki od autora do czytelnika
Samodzielnie wykonanie książki
- Dzieci znają pojęcia: okładka, strona, tytuł, autor
- Potrafią samodzielnie stworzyć opowieść i umieścić ją na kartach swojej książki
- Omawiają swoją pracę oraz estetykę wykonania
Ćwiczenia gimnastyczne z elementami czworakowania (K. Wlaźnik, Wychowanie, s. 237)
DZIELNI STRAŻACY
Wycieczka do jednostki straży pożarnej w Rydzynie
- Dzieci wiedzą gdzie w Rydzynie jest jednostka straży
- Znają sprzęt strażacki, mundury, narzędzia, wyposażanie wozów
"Jak Wojtek został strażakiem"


