Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Miesięczne plany wychowawczo-dydaktyczne. Maj

Beata Musielak

PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY
NA MIESIĄC MAJ
DLA GR. 6-LATKÓW

PRACA ŁĄCZY DOROSŁYCH I DZIECI - ZAWODY NASZYCH RODZICÓW

Praca zawodowa rodziców - dłuższe wypowiedzi dzieci na podstawie własnych wiadomości i ilustracji

  • Dzieci potrafią wypowiadać się w sposób komunikatywny, całymi zdaniami
  • Rozwiązują zagadki o różnych zawodach (sprzedawczyni, lekarz, murarz, malarz)
  • Potrafią wyszukać wśród obrazków zawody, o których była mowa w zagadkach
  • Charakteryzują wybrane zawody i potrzebne do nich narzędzia

Słuchanie wiersza M. Buczkówny "O czym chłopcy rozmawiali"

  • Dzieci potrafią wypowiadać się na temat ulubionych zawodów, snują plany, kim chcieliby zostać w przyszłości i dlaczego
  • Znają charakterystyczne cechy niektórych zawodów

Przedstawienie środkami plastycznymi "Dom, w którym chciałbym zamieszkać"

  • Dzieci potrafią pięknie wypowiadać się na temat domu swoich marzeń
  • Potrafią scharakteryzować różnorodne domy (dom na wsi, wieżowiec, blok, pałac)
  • Znają pojęcie "architekt" i potrafią je wyjaśnić
  • Estetycznie wykonują prace plastyczne z wykorzystaniem różnych technik do wyboru

Rozwiązujemy zadania - zabawa dydaktyczne

  • Dzieci znają znaczenie znaków dodawania i odejmowania
  • Odczytują zapisy matematyczne
  • Samodzielnie układają zapisy matematyczne
  • Układają zadania z treścią z pomocą obrazków

Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego "O co dbają dyżurni"

  • Dzieci czytają teksty pod obrazkami
  • Znają obowiązki dyżurnych oraz zasadę przyznawania punktów na naszej tablicy dyżurów
  • Wiedzą, że dyżury to zaczątki przyszłej odpowiedzialności w pracy

Zabawy muzyczne pod hasłem "Zawody rodziców"

  • Dzieci ilustrują ruchem muzykę (CD zbiór własny KLANZA)
  • Znają układy tańców i zabaw muzyczno-ruchowych z pedagogiki zabawy
  • Są radosne podczas zabaw przy muzyce

Wycieczka do Biblioteki Publiczne w Rydzynie (piątek 6 kwietnia - godz. 11.00)

  • Dzieci znają zasoby biblioteki oraz panie tam pracujące
  • Prawidłowo zachowują się w miejscu publicznym
  • Potrafią określić, jaka bajka podoba im się najbardziej i dlaczego
  • Z zaciekawieniem oglądają księgozbiór czytelni

Słuchanie wiersza W. Scisłowskiego "Drukarz"

  • Dzieci znają pojęcia związane z powstaniem książki: autor, grafik, fotograf, wydawca, drukarz, księgarnia
  • Odczytują wyrazy i zdania, i wyjaśniają ich znaczenie
  • Omawiają samodzielnie drogę książki od autora do czytelnika

Samodzielnie wykonanie książki

  • Dzieci znają pojęcia: okładka, strona, tytuł, autor
  • Potrafią samodzielnie stworzyć opowieść i umieścić ją na kartach swojej książki
  • Omawiają swoją pracę oraz estetykę wykonania

Ćwiczenia gimnastyczne z elementami czworakowania (K. Wlaźnik, Wychowanie, s. 237)

DZIELNI STRAŻACY

Wycieczka do jednostki straży pożarnej w Rydzynie

  • Dzieci wiedzą gdzie w Rydzynie jest jednostka straży
  • Znają sprzęt strażacki, mundury, narzędzia, wyposażanie wozów

"Jak Wojtek został strażakiem"