Miesięczne plany wychowawczo-dydaktyczne. Marzec
Beata Musielak
PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY
NA MIESIĄC MARZEC DLA GR. 6-LATKÓW
MARCOWA POGODA
Treści programowe:
- Rozwijanie umiejętności określania pogody
- Obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych
- Zapoznanie z kalendarzem pogody
Słuchanie wiersza M. Kownackiej "Marzec" oraz przysłów o marcu
- Dzieci znają oznaki przedwiośnia
- Stosują słowa: przedwiośnie, kałuża, kra, roztopy
Malowanie palcem na podkładzie z farby klejowej
- Dzieci poznają różne techniki malowania
- Potrafią malować palcem i rozwijają sprawność manualną
Poznanie zapisu cyfrowego liczby 10
- Dzieci rozpoznają cyfrę
- Potrafią liczyć do 10 i dalej
- Dodają w zakresie 10
Zabawy muzyczne przy piosence "Marzec"
- Dzieci potrafią zaśpiewać piosenkę indywidualnie i w grupie
- Rozwijają swoje umiejętności wokalno-taneczne
Poznanie litery "G, g" na podstawie wyrazów "Gutek, gumka"
- Dzieci potrafią odczytać literkę w wyrazie i w zdaniu
- Ładnie opowiadają obrazek i analizują jego treść
- Rozwijają umiejętność czytania dłuższych tekstów
Słuchanie wiersza J. Kulmowej "Krople deszczu"
- Dzieci rozwijają zainteresowania poznawcze
- Naśladują głosem różne zjawiska atmosferyczne
Wykonanie zegara pogody
- Dzieci wiedzą, do czego służy zegar pogody
ROBIMY ZAKUPY - PRACA SPRZEDAWCY
Treści programowe:
- Obserwacja pracy ludzi w różnych zawodach
- Poznawanie czynności, jakie wykonują
- Inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem
- Urządzanie kącików tematycznych
Wycieczka do sklepu "Dino" w Rydzynie
- Dzieci znają wyposażenie sklepu
- Potrafią właściwie się w nim zachować
Słuchanie wiersza W. Ścisłowskiego "Ekspedientka"
- Dzieci znają pracę ekspedientki
- Potrafią naśladować jej czynności podczas zabaw tematycznych
- Znają wartość pieniądza i potrafią przeliczać pieniądze


