Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Miesięczne plany wychowawczo-dydaktyczne. Wrzesień

Beata Musielak

PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY
DLA GRUPY STARSZEJ "MOTYLKI"

Treści programowe:

  • poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny - wyjaśnianie pojęć: dom, rodzina, rodzice, rodzeństwo,
  • rozpoznawanie zapisu swojego imienia wśród innych imion,
  • rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia - przestrzeganie określonych zasad zgodnego funkcjonowania w grupie (nie zabieranie innym zabawek, nie przeszkadzanie w zabawie, kulturalne odnoszenie się do siebie),
  • zaznajomienie z zasadami ruchu pieszego i kołowego, powiązanie zachowań pieszych z kolorami sygnalizacji, wyjaśnianie przeznaczenia pasów, znaków,
  • zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji.

Tematyka:

  1. Ja i moja rodzina
    • Oto ja
    • Moje zabawki
    • Jak spędzamy z rodziną wolny czas?
    • Mój dom
  2. Moja grupa
    • Prawa dzieci
    • W naszym przedszkolu
    • Nasze imiona
    • Dobrze mieć przyjaciela
    • Znamy się
  3. Moja droga do zerówki
    • Ppoznajemy najbliższą okolicę
    • Pojazdy
    • Kolorowe światła
    • Drogowy zna i wie, co i jak
  4. Jesień w lesie
    • Jesienne liście
    • Poznajemy grzyby
    • Owoce leśnych drzew
    • Zwierzęta w lesie

JA I MOJA RODZINA

Treści programowe:

Poprawne nazywanie członków rodziny - wyjaśnianie pojęć: dom, rodzina, rodzeństwo

  1. Dziecko zna swoich kolegów i koleżanki oraz potrafi wymienić i pokazać części swojego ciała podczas zabaw: "Krąg", "O kim mówię?", "Zamiana miejsc", "Powitanie części ciała", "Pokaż to co ja", "Czy wiesz jak wyglądasz?".
  2. Ćwiczenia poranne.
  3. Nauka piosenki "Moja piłka" - zbiór własny. Dzieci radośnie bawią się przy piosence. Potrafią zaśpiewać jej pierwsza zwrotkę z muzyką i bez, potrafią omówić treść piosenki.
  4. Słuchanie opowiadania D. Niewoli "Ciuciubabka" oraz rozmowa na temat jego treści. Zabawy z lusterkiem "Czy wiesz jak wyglądasz?"- dziecko wie, że ludzie różnią się cechami wyglądu i charakteru.
  5. Praca w małych grupkach z książką.
  6. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni na podstawie zabaw i ćwiczeń z woreczkami.