Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

To jestem ja

mgr Anna Kluska

Taki jestem

  1. Powitanie - dzieci tańczą w rytm skocznej muzyki, a w przerwie witają się wzajemnie, dotykając różnymi częściami ciała
  2. Kończenie zdań rozpoczętych przez nauczyciela:
    • Śmieję się, gdy…
    • Złoszczę się, gdy…
    • Dziwię się, gdy…
      Dzieci omawiają różne sytuacje życiowe i towarzyszące im emocje.
  3. To ja? - nauczyciel prosi dzieci, by na chwilę zamknęły oczy i słuchając muzyki wyobraziły sobie, kim chciałyby być, gdyby miały możliwość zamienienia siebie w dowolną formę? (np. zwierzę, przedmiot, roślinę…) Dzieci wyrażają swoje myśli za pomocą słów, pantomimy…
  4. Zabawa "Kto to jest?" - jedno dziecko wychodzi z sali, gdzie zawiązujemy mu oczy i wprowadzamy ponownie. Jego zadaniem jest rozpoznanie dzieci siedzących w sali za pomocą dotyku twarzy. Na bazie bodźców dotykowych dziecko tworzy obraz wzrokowy twarzy rozpoznając kolegę.
  5. Zajęcia plastyczne - "Nasze portrety" - tworzenie portretów dzieci techniką odbicia cienia.

Taki chciałbym być