To jestem ja
mgr Anna Kluska
Taki jestem
- Powitanie - dzieci tańczą w rytm skocznej muzyki, a w przerwie witają się wzajemnie, dotykając różnymi częściami ciała
- Kończenie zdań rozpoczętych przez nauczyciela:
- Śmieję się, gdy…
- Złoszczę się, gdy…
- Dziwię się, gdy…
Dzieci omawiają różne sytuacje życiowe i towarzyszące im emocje.
- To ja? - nauczyciel prosi dzieci, by na chwilę zamknęły oczy i słuchając muzyki wyobraziły sobie, kim chciałyby być, gdyby miały możliwość zamienienia siebie w dowolną formę? (np. zwierzę, przedmiot, roślinę…) Dzieci wyrażają swoje myśli za pomocą słów, pantomimy…
- Zabawa "Kto to jest?" - jedno dziecko wychodzi z sali, gdzie zawiązujemy mu oczy i wprowadzamy ponownie. Jego zadaniem jest rozpoznanie dzieci siedzących w sali za pomocą dotyku twarzy. Na bazie bodźców dotykowych dziecko tworzy obraz wzrokowy twarzy rozpoznając kolegę.
- Zajęcia plastyczne - "Nasze portrety" - tworzenie portretów dzieci techniką odbicia cienia.
Taki chciałbym być


