Wiosenny recykling – scenariusz zajęć z elementami edukacji ekologicznej
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy i pedagog, Grupa Edukacyjna Ideownia
Grupa wiekowa: 5–6 lat
Czas trwania: 60 min
Cele ogólne:
- budowanie przynależności do grupy,
- stymulacja sensoryczna,
- zdobywanie elementów wiedzy przyrodniczej,
- kształtowanie świadomości ekologicznej,
- doskonalenie umiejętności ruchowych,
- umożliwienie ekspresji artystycznej.
Cele operacyjne – dziecko:
- czuje się częścią grupy,
- potrafi odgadnąć, jaki masażyk wykonał mu nauczyciel na plecach,
- potrafi rozpoznać szczypiorek, koperek i pietruszkę,
- zna inne przedmioty w kolorze zielonym,
- potrafi naśladować ruchy ślimaka,
- wie, jakie inne zwierzęta mieszkają w trawie, potrafi je pokazać przy pomocy pantomimy,
- potrafi wymienić pory roku i powiedzieć, jaki kolor ma wówczas trawa,
- zna znaczenie słowa recykling,
- maluje trawę na zielono,
- wykleja metodą kolażu trawę w różnych porach roku.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa,
- ruchowe: taniec, taniec z rekwizytem, pantomima,
- plastyczne: malowanie, wyklejanie.
Pomoce dydaktyczne: