LUTY 2012
Zabawy ćwiczące motorykę narządów mowy
Opracowała: Maria Antonina Nowak-Czerwińska, logopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kutnie
Wiewiórka sprząta swoje mieszkanie
Zabawę zaczynamy od opowiadania:
Pewnego wiosennego dnia wiewiórka przebudziła się wcześnie rano i zaczęła przyglądać się swojej dziupli. Spojrzała na sufit (dzieci za nauczycielem podnoszą język do góry i dotykają podniebienia), na podłogę (dzieci językiem dotykają dolnych dziąseł po wewnętrznej stronie zębów), na ściany (dzieci dotykają wewnętrznej strony policzków). Rozejrzawszy się wiewiórka oceniła, że ma brudne mieszkanie!
- Oj, muszę posprzątać. Zaczynam od sufitu – trzeba go odkurzyć! – dzieci wielokrotnie przesuwają językiem po podniebieniu.
- Mieszkanie się wietrzy! – dzieci przez cały czas mają szeroko otwartą buzię.
- Odkurzamy ściany – język przesuwa się wewnątrz jamy ustnej z góry do dołu, wielokrotnie, po jednej i po drugiej stronie.
- Wiewiórka ma w domu spiżarnię z orzechami, przed myciem podłogi musi je przenieść spod jednej ściany pod drugą – dzieci wielokrotnie przesuwają język od jednego policzka do drugiego.
- Myjemy podłogę


