Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

 

Zdrowe odżywianie a układ pokarmowy

Scenariusz zajęć dydaktyczno-ćwiczeniowych

 

Opracowała: Anna Stróżyk, pedagog, spec. edukacja elementarna i terapia pedagogiczna, nauczycielka wspomagająca w przedszkolu integracyjnym

 

Cele ogólne:

 

  • poznanie podstawowych narządów układu pokarmowego ich ważności i funkcji,
  • kształtowanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu,
  • kształtowanie postawy zdrowego odżywiania,
  • rozbudzanie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania,
  • wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności,
  • kształtowanie umiejętności manualnych poprzez wykorzystanie artystycznych środków wyrazu.

 

Cele szczegółowe (dziecko potrafi):

 

  • wziąć udział w zabawach ruchowych i dydaktycznych,
  • wykonać odpowiednie gesty i wskazać wybrane części ciała,
  • wystukać odpowiedni rytm,
  • zadać innym dzieciom proste ćwiczenie gimnastyczne,
  • zapoznać się z częściami układu pokarmowego,
  • dopasować narządy układu pokarmowego do plakatu,
  • odgadnąć rozwiązania zagadek,
  • stworzyć własny, owocowy medal,

 

Formy pracy:

 

  • grupowa, indywidualna.

 

Metody pracy:

 

  • praktyczne – ćwiczeniowe,
  • asymilacji wiedzy – pokaz,
  • samodzielnego dochodzenia do wiedzy,
  • gry dydaktyczne,