Zdrowe odżywianie a układ pokarmowy
Scenariusz zajęć dydaktyczno-ćwiczeniowych
Opracowała: Anna Stróżyk, pedagog, spec. edukacja elementarna i terapia pedagogiczna, nauczycielka wspomagająca w przedszkolu integracyjnym
Cele ogólne:
- poznanie podstawowych narządów układu pokarmowego ich ważności i funkcji,
- kształtowanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu,
- kształtowanie postawy zdrowego odżywiania,
- rozbudzanie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania,
- wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności,
- kształtowanie umiejętności manualnych poprzez wykorzystanie artystycznych środków wyrazu.
Cele szczegółowe (dziecko potrafi):
- wziąć udział w zabawach ruchowych i dydaktycznych,
- wykonać odpowiednie gesty i wskazać wybrane części ciała,
- wystukać odpowiedni rytm,
- zadać innym dzieciom proste ćwiczenie gimnastyczne,
- zapoznać się z częściami układu pokarmowego,
- dopasować narządy układu pokarmowego do plakatu,
- odgadnąć rozwiązania zagadek,
- stworzyć własny, owocowy medal,
Formy pracy:
- grupowa, indywidualna.
Metody pracy:
- praktyczne – ćwiczeniowe,
- asymilacji wiedzy – pokaz,
- samodzielnego dochodzenia do wiedzy,
- gry dydaktyczne,