Realizacja tematyki w poszczególnych grupach wiekowych: 4-latki
|
Tematyka |
Treści programowe |
Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dzieci |
|
Zabawy i ćwiczenia oddechowe |
1. Wykonywanie ćwiczeń oddechowych wdech, szybki i głęboki przez nos i długi, powolny wydech ustami (urozmaicenie - wypowiadanie na wydechu wybranej samogłoski lub wybranej spółgłoski: w, t, s, z) |
Dzieci: |
|
2. Dmuchanie na lekkie, zawieszone na nitkach rzeczy (np.: listki, sylwetki motyli, ptaków, koraliki ) |
- umiejętnie regulują swój oddech |
|
|
3. Właściwe oddychanie podczas śpiewania piosenek, mówienia wierszy i swobodnych wypowiedzi |
- umiejętnie regulują swój oddech |
|
|
4. Samodzielne wydmuchiwanie nosa w chusteczkę |
- rozumieją konieczność prawidłowego oczyszczania nosa i znaczenia tej czynności dla właściwego oddychania i zdrowia |
|
Tematyka |
Treści programowe |
Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dzieci |
|
Zabawy i ćwiczenia fonacyjne |
1. Posługiwanie się umiarkowanym głosem |
|
|
2. Różnicowanie modulacji głosu przy zdaniach pytających, wykrzyknikowych i oznajmujących |
Dzieci: |
|
|
3. Wykonywanie ćwiczeń głosowych na samogłoskach i spółgłoskach n, u |
|
|
|
4. Stosowanie zasady mówienia głosem o umiarkowanej sile podczas zabaw domowych, unikanie organizowania zabaw wywołujących duży hałas w sali |
- unikają hałasu |
|
Tematyka |
Treści programowe |


