Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Realizacja tematyki w poszczególnych grupach wiekowych: 4-latki

Joanna Onichimiuk

Tematyka

Treści programowe

Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dzieci

Zabawy i ćwiczenia oddechowe

1. Wykonywanie ćwiczeń oddechowych wdech, szybki i głęboki przez nos i długi, powolny wydech ustami (urozmaicenie - wypowiadanie na wydechu wybranej samogłoski lub wybranej spółgłoski: w, t, s, z)

Dzieci:
- umiejętnie regulują swój oddech

2. Dmuchanie na lekkie, zawieszone na nitkach rzeczy (np.: listki, sylwetki motyli, ptaków, koraliki )

- umiejętnie regulują swój oddech

3. Właściwe oddychanie podczas śpiewania piosenek, mówienia wierszy i swobodnych wypowiedzi

- umiejętnie regulują swój oddech

4. Samodzielne wydmuchiwanie nosa w chusteczkę

- rozumieją konieczność prawidłowego oczyszczania nosa i znaczenia tej czynności dla właściwego oddychania i zdrowia
- potrafią samodzielnie wydmuchiwać nos

 

Tematyka

Treści programowe

Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dzieci

Zabawy i ćwiczenia fonacyjne

1. Posługiwanie się umiarkowanym głosem

 

2. Różnicowanie modulacji głosu przy zdaniach pytających, wykrzyknikowych i oznajmujących

Dzieci:
- różnicują modulację głosu przy zdaniach pytających, wykrzyknikowych i oznajmujących

3. Wykonywanie ćwiczeń głosowych na samogłoskach i spółgłoskach n, u

 

4. Stosowanie zasady mówienia głosem o umiarkowanej sile podczas zabaw domowych, unikanie organizowania zabaw wywołujących duży hałas w sali

- unikają hałasu
- rozumieją zakaz krzyczenia lub gwizdania do ucha kolegi

 

Tematyka

Treści programowe