MARZEC 2011
Scenariusz lekcji przyrody
Opracował: Tomasz Majchrzak, nauczyciel geografii, współautor podręczników
- Temat:
Wędrówki z klimatem
- Poziom nauczania, klasa, liczba jednostek lekcyjnych:
szkoła podstawowa, klasa VI, jedna jednostka lekcyjna
- Cel ogólny:
- kształtowanie umiejętności różnicowania stref klimatycznych świata, ze szczególnym uwzględnieniem krajobrazów oraz świata roślinnego i zwierzęcego.
- Cele operacyjne:
Po zrealizowaniu tematu uczeń potrafi:
- wskazać różnicę pomiędzy pogodą a klimatem,
- wymienić elementy pogody i klimatu,
- dokonać charakterystyki poszczególnych stref klimatycznych, uwzględniając m.in. przebieg temperatury, ilość opadów, rozwój flory i fauny itp.,
- umiejętnie analizować diagramy klimatyczne i wyciągać poprawne wnioski,
- zaklasyfikować wybrane zjawiska przyrodnicze do poszczególnych stref klimatycznych,
- współpracować w grupie, analizować i uzasadniać swoje stanowisko.
- Środki dydaktyczne:
- mapa „Strefy klimatyczne świata”,
- koperta z określeniami dla uczniów (załącznik nr 1),