Kraina Wszystkich Kolorów Tęczy – scenariusz zajęć dla dziecka z ryzyka dysleksji
Opracowała: Anna Stróżyk, pedagog, nauczyciel wspomagający, trener grupy edukacyjnej
Grupa wiekowa: czterolatki
Cel główny: usprawnianie percepcji ruchowej z uwzględnieniem małej motoryki rąk
Czas trwania: dostosowany do pracy dziecka (średnio około 30 minut)
Formy pracy: indywidualna
Metody pracy: zadań wytwórczych, praktyczna
Przebieg zajęć:
- Mam dwie ręce – przywitanie
Prowadzący wita się z uczestnikiem, wykorzystując fragment wiersza, podczas którego z przedszkolakiem wykonuje wymienione gesty:
„Każde dziecko ma dwie ręce,
do zabawy nie trzeba więcej.
To jest ręka lewa, a to ręka prawa,
tak zaczyna się zabawa.
Kiedy rączki się spotkały,
to się grzecznie przywitały.