Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Kraina Wszystkich Kolorów Tęczy – scenariusz zajęć dla dziecka z ryzyka dysleksji

 

Opracowała: Anna Stróżyk, pedagog, nauczyciel wspomagający, trener grupy edukacyjnej

 

Grupa wiekowa: czterolatki

Cel główny: usprawnianie percepcji ruchowej z uwzględnieniem małej motoryki rąk

Czas trwania: dostosowany do pracy dziecka (średnio około 30 minut)

Formy pracy: indywidualna

Metody pracy: zadań wytwórczych, praktyczna

 

Przebieg zajęć:

 

  1. Mam dwie ręce – przywitanie

Prowadzący wita się z uczestnikiem, wykorzystując fragment wiersza, podczas którego z przedszkolakiem wykonuje wymienione gesty:

 

„Każde dziecko ma dwie ręce,

do zabawy nie trzeba więcej.

To jest ręka lewa, a to ręka prawa,

tak zaczyna się zabawa.

Kiedy rączki się spotkały,

to się grzecznie przywitały.