Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz obserwacji zajęć w przedszkolu w roku szkolnym 2023/2024
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego zajęcia:
Obserwujący:
Data obserwacji:
Temat zajęć:
Grupa wiekowa:
Liczba dzieci obecnych na zajęciach:
Miejsce obserwacji:
Cel obserwacji:
Przebieg procesów edukacyjnych – realizacja treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego (wymienić obszar wraz z numerem kształtowanej umiejętności):
Założone metody pracy na zajęciach:
Cele zajęć (ujęte operacyjnie):
Obserwowane zagadnienia – wyniki obserwacji:
Obserwowany obszar Wyniki obserwacji / spostrzeżenia obserwującego Ocena punktowa Uwagi obserwującego zajęcia (dyrektora)
Warunki i sposób realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego uwzględnione przez nauczyciela podczas realizacji zajęć (wymienić, jakie zostały uwzględnione)
Elementy indywidualizacji stosowane przez nauczyciela podczas zajęć (wskazać, jakie stosował nauczyciel)
Stosowane przez nauczyciela środki dydaktyczne podczas zajęć (w tym TIK) – czy były adekwatne do prowadzonych zajęć?
Sposób, w jaki nauczyciel przedstawił dzieciom cele zajęć
Aranżacja przestrzeni edukacyjnej uwzględniona przez nauczyciela podczas realizacji zajęć
Sposób motywowania dzieci do aktywności podczas zajęć
Poprawność językowa nauczyciela
Sposób ewaluacji zajęć
Sposoby sprawdzania osiągnięcia zamierzonych celów – informacja zwrotna od dzieci
Inne uwagi o zajęciach oraz aktywności prowadzącego i dzieci:
(podpis nauczyciela) (data) (podpis dyrektora)