Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz obserwacji zajęć Data prowadzonej obserwacji: Grupa wiekowa: Nauczyciel prowadzący: Temat zajęć: Miejsce prowadzenia obserwowanych zajęć: Podstawa prawna: § 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551). Cele obserwacji, np. obserwacja sposobu wykorzystania środków i pomocy dydaktycznych przez nauczyciela podczas zajęć kierowanych/niekierowanych. Zakres obserwacji zajęć Spostrzeżenia dyrektora Przedstawienie celu zajęć Przedstawienie metod pracy z dziećmi Formy pracy z dziećmi (np. praca w parach, w grupach, wzajemne uczenie się) Indywidualizacja pracy z dziećmi (stosowane przez nauczyciela sposoby indywidualizacji pracy z dziećmi) Wykorzystane środki dydaktyczne, zorganizowanie przestrzeni edukacyjnej (aranżacja przestrzeni) Atmosfera zajęć (stosowany przez nauczyciela język przekazu: jasny, zrozumiały, swobodny, dostosowany do dzieci, poprawny gramatycznie i stylistycznie; dzieci zwracają się do siebie z szacunkiem i sympatią, wspierają się wzajemnie, stosunek nauczyciela do dzieci, stosowanie pozytywnych wzmocnień) Realizacja podstawy programowej (zgodność omawianych treści z podstawą programową, realizowanym programem wychowania przedszkolnego) Zadania realizujące treści programowe (jakość zadawanych pytań – czy pytania stawiane dzieciom to pytania otwarte, czy dzieci samodzielnie pracują w oparciu o przygotowane materiały) Uwagi Mocne strony nauczyciela (określa nauczyciel): Słabe strony nauczyciela (określa nauczyciel): Wnioski, uwagi, zalecenia: (potwierdzenie dokonania (data i podpis dyrektora) analizy zajęć przez nauczyciela)