Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Lista kontrolna weryfikacji systemu HACCP
w Przedszkolu ............................... w .....................................
Lp. Wymagania P/N/ND Uwagi
Ciągi komunikacyjne
1. Ciągi komunikacyjne, np. korytarze, przedsionki – czystość, porządek
Pomieszczenia socjalne/szatnie dla personelu
2. Czystość i porządek pomieszczenia socjalnego
3. Stan techniczny pomieszczenia socjalnego
4. Stan czystości i porządku szafek, rozdzielność przechowywania ubrań wierzchnich i roboczych
5. Czystość odzieży ochronnej
6. Dostępność (wystarczająca ilość) odzieży ochronnej, w tym dodatkowe komplety dla osób wizytujących kuchnię
Pomieszczenia produkcyjne/kuchenne
7. Ogólny porządek i utrzymanie czystości
8. Czystość powierzchni produkcyjnych
9. Ogólny porządek i utrzymanie czystości w zmywalniach
10. Zapisy z przeprowadzonych procesów mycia i dezynfekcji
11. Higiena osobista pracowników (czy osoby mają na sobie odzież ochronną, czy zdjęły biżuterię, czy mają zabezpieczone ewentualne uszkodzenia skóry rąk)
12. Dostępność na stanowiskach pracy aktualnych tabel do monitorowania CCP
13. Zapisy z monitorowania CCP (czy są robione)
14. Zachowania pracowników na stanowiskach pracy
15. Dostępność i sprawność urządzeń kontrolno-
-pomiarowych
16. Przechowywanie próbek posiłków
Stołówka przedszkolna
17. Ogólny porządek i utrzymanie czystości w stołówce
18. Czystość stołów, krzeseł w sali
19. Czystość przy okienku/w miejscu do wydawania posiłków i do zwrotu brudnych naczyń
Magazyny
20. Stan techniczny pomieszczeń
21. Stan czystości i porządku pomieszczeń
22. Sprawność lodówek i zamrażarek
23. Obecność termometrów przy/lub w każdej z zamrażarek i lodówek, sprawność termometrów
24. Obecność aktualnych tabel do monitorowania CCP przy lodówkach i zamrażarkach
25. Oznakowanie urządzeń chłodniczych (wędliny, mięso, ryby, drób, nabiał itd.)
26. Zapisy w CCP (czy są robione i przechowywane)
27. Prawidłowość składowania, w tym rotacja produktów
28. Produkty z uszkodzonymi opakowaniami (czy są obecne)
29. Produkty do natychmiastowego wykorzystania (czy są oznakowane)
30. Czy produkty typu mięso, wędliny, drób, ryby są oznakowane (identyfikacja producenta i partii produktów)
31. Regularność przeglądów technicznych
32. Regularność wzorcowania i kalibracji urządzeń kontrolno-pomiarowych
Toaleta
33. Dostępność toalety dla osób spoza kuchni, tj. niezatrudnionych w kuchni i nieposiadających aktualnych badań do celów sanitarno-epidemiologicznych
34. Stan techniczny toalety
35. Obecność wieszaka na odzież ochronną w przedsionku toalety
36. Czystość i porządek w toalecie
37. Wyposażenie toalety (mydło w płynie, ręczniki, papier toaletowy)
Kontrola dostaw
38. Realizacja kontroli dostaw/zakupów, prawidłowość prowadzenia zapisów w CCP
Odpady
39. Pojemnik na odpady – czy nie jest zbyt przepełniony, czy jest zamknięty, czy jest zachowana czystość wokół niego
40. Czy odpady komunalne są rozgraniczone od odpadów gastronomicznych (zlewki)
41. Prawidłowość przechowywania i oznakowania odpadów gastronomicznych (zlewek)
42. Prawidłowość postępowania z odpadami gastronomicznymi (zlewkami) – umowa z firmą zewnętrzną na odbiór, młynki koloidalne
Sprzęt i środki do mycia i dezynfekcji
43. Prawidłowość składowania sprzętu i środków do mycia i dezynfekcji oraz ich oznakowanie
Dokumentacja
44. Dostępność dokumentacji GHP/GMP i HACCP
45. Badania do celów sanitarno-
-epidemiologicznych, tj. czy wszyscy pracownicy mają aktualne
46. Przechowywanie zapisów z monitorowania CCP
47. Badanie wody, tj. czy są systematyczne badania
48. Aktualność dokumentacji (instrukcji, umów zewnętrznych)
49. Prowadzenie zapisów deratyzacyjnych
Szkolenia
50. Szkolenia nowo zatrudnionych osób
Data przeprowadzenia weryfikacji ..............................................................................................
Imię i nazwisko osoby dokonującej weryfikacji ............................... Podpis ..........................
Data zatwierdzenia i podpis Dyrektora Przedszkola ......................................................................
Stosowane oznaczenie:
P – prawidłowo
N – nieprawidłowo
ND – nie dotyczy