Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam
Lista kontrolna weryfikacji systemu HACCP w Przedszkolu ............................... w ..................................... Lp. Wymagania P/N/ND Uwagi Ciągi komunikacyjne 1. Ciągi komunikacyjne, np. korytarze, przedsionki – czystość, porządek Pomieszczenia socjalne/szatnie dla personelu 2. Czystość i porządek pomieszczenia socjalnego 3. Stan techniczny pomieszczenia socjalnego 4. Stan czystości i porządku szafek, rozdzielność przechowywania ubrań wierzchnich i roboczych 5. Czystość odzieży ochronnej 6. Dostępność (wystarczająca ilość) odzieży ochronnej, w tym dodatkowe komplety dla osób wizytujących kuchnię Pomieszczenia produkcyjne/kuchenne 7. Ogólny porządek i utrzymanie czystości 8. Czystość powierzchni produkcyjnych 9. Ogólny porządek i utrzymanie czystości w zmywalniach 10. Zapisy z przeprowadzonych procesów mycia i dezynfekcji 11. Higiena osobista pracowników (czy osoby mają na sobie odzież ochronną, czy zdjęły biżuterię, czy mają zabezpieczone ewentualne uszkodzenia skóry rąk) 12. Dostępność na stanowiskach pracy aktualnych tabel do monitorowania CCP 13. Zapisy z monitorowania CCP (czy są robione) 14. Zachowania pracowników na stanowiskach pracy 15. Dostępność i sprawność urządzeń kontrolno- -pomiarowych 16. Przechowywanie próbek posiłków Stołówka przedszkolna 17. Ogólny porządek i utrzymanie czystości w stołówce 18. Czystość stołów, krzeseł w sali 19. Czystość przy okienku/w miejscu do wydawania posiłków i do zwrotu brudnych naczyń Magazyny 20. Stan techniczny pomieszczeń 21. Stan czystości i porządku pomieszczeń 22. Sprawność lodówek i zamrażarek 23. Obecność termometrów przy/lub w każdej z zamrażarek i lodówek, sprawność termometrów 24. Obecność aktualnych tabel do monitorowania CCP przy lodówkach i zamrażarkach 25. Oznakowanie urządzeń chłodniczych (wędliny, mięso, ryby, drób, nabiał itd.) 26. Zapisy w CCP (czy są robione i przechowywane) 27. Prawidłowość składowania, w tym rotacja produktów 28. Produkty z uszkodzonymi opakowaniami (czy są obecne) 29. Produkty do natychmiastowego wykorzystania (czy są oznakowane) 30. Czy produkty typu mięso, wędliny, drób, ryby są oznakowane (identyfikacja producenta i partii produktów) 31. Regularność przeglądów technicznych 32. Regularność wzorcowania i kalibracji urządzeń kontrolno-pomiarowych Toaleta 33. Dostępność toalety dla osób spoza kuchni, tj. niezatrudnionych w kuchni i nieposiadających aktualnych badań do celów sanitarno-epidemiologicznych 34. Stan techniczny toalety 35. Obecność wieszaka na odzież ochronną w przedsionku toalety 36. Czystość i porządek w toalecie 37. Wyposażenie toalety (mydło w płynie, ręczniki, papier toaletowy) Kontrola dostaw 38. Realizacja kontroli dostaw/zakupów, prawidłowość prowadzenia zapisów w CCP Odpady 39. Pojemnik na odpady – czy nie jest zbyt przepełniony, czy jest zamknięty, czy jest zachowana czystość wokół niego 40. Czy odpady komunalne są rozgraniczone od odpadów gastronomicznych (zlewki) 41. Prawidłowość przechowywania i oznakowania odpadów gastronomicznych (zlewek) 42. Prawidłowość postępowania z odpadami gastronomicznymi (zlewkami) – umowa z firmą zewnętrzną na odbiór, młynki koloidalne Sprzęt i środki do mycia i dezynfekcji 43. Prawidłowość składowania sprzętu i środków do mycia i dezynfekcji oraz ich oznakowanie Dokumentacja 44. Dostępność dokumentacji GHP/GMP i HACCP 45. Badania do celów sanitarno- -epidemiologicznych, tj. czy wszyscy pracownicy mają aktualne 46. Przechowywanie zapisów z monitorowania CCP 47. Badanie wody, tj. czy są systematyczne badania 48. Aktualność dokumentacji (instrukcji, umów zewnętrznych) 49. Prowadzenie zapisów deratyzacyjnych Szkolenia 50. Szkolenia nowo zatrudnionych osób Data przeprowadzenia weryfikacji .............................................................................................. Imię i nazwisko osoby dokonującej weryfikacji ............................... Podpis .......................... Data zatwierdzenia i podpis Dyrektora Przedszkola ...................................................................... Stosowane oznaczenie: P – prawidłowo N – nieprawidłowo ND – nie dotyczy